RegisterPlein Cedeo erkend RegisterPlein Stichting Kwaliteitsregister Jeugd

Dienstverlening

Stichting Groeimee biedt de volgende dienstverlening voor gemeenten en samenwerkingspartners:

• werkgeverschap bij de uitvoering van overheidstaken voor de jeugd en gezinnen in het sociaal domein
  • inzet van deskundig en professioneel personeel
  • laagdrempelige inhoudelijke kennis op het gebied van vrij toegankelijke Jeugd- en opvoedhulp, met name gericht op signalering, preventie en veiligheid

VO-coaches regio Alkmaar

Aan elke school voor Voortgezet (Speciaal) Onderwijs in de regio Alkmaar en omgeving is een jeugd- en gezinscoach Voortgezet Onderwijs verbonden. Zij zijn wekelijks op school te vinden.

De coaches zijn er om leerlingen, hun ouders en de school te ondersteunen en samen met de betrokkenen te bespreken welke problemen er...

Praktijkprogramma SKJ beroepsregistratie jeugd en gezinsprofessional

In de Jeugdwet is vastgelegd dat jeugdhulpaanbieders en gecertificeerde instellingen verantwoorde hulp moeten verlenen. Jeugdhulp-instellingen/gemeenten zijn verplicht om te werken met geregistreerde professionals. Die registratie gebeurt in het Kwaliteitsregister Jeugd. Dit wordt beheerd door een onafhankelijke, door de overheid erkende stichting (SKJ).

Het praktijkprogramma is bedoeld voor:
    WO-ers op een HBO functie...